ODRA edukacja. Stal zastąpiono tekturą. Inauguracja projektu STOCZNIA

Projekt STOCZNIA to efekt współpracy Stowarzyszenia TERAZ ODRA z Wrocławia, DAMEN SHIPYARDS Koźle Spółka. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla oraz producenta opakowań z tektury falistej SERWACH S.J. z Goleniowa (Zachodniopomorskie). Stal zastąpiono tekturą, a projekt statku zmniejszono i uproszczono, tak aby umożliwić stoczniową edukację przy składaniu modelu.

Przy stole monterskim może pracować jednocześnie kilkanaście osób. Model statku zaprezentowany w Opolu powstał na bazie projektu WPI Shipbuilding jednostki zbudowanej w 2017 roku w Stoczni DAMEN w Kędzierzynie-Koźlu w kooperacji z Asto Shipyard z Holandii (prace wykończeniowe). Barka motorowa „Serenitas” o numerze ENI: 06105592 i wymiarach 80 na 9,5 metra oraz ładowności 1700 ton zbudowana została na Opolszczyźnie dla belgijskiego armatora – rodzinny Lauterów (Lautertrans CVA). Jednostka eksploatowana jest na Renie w rejonie Dusseldorfu (Niemcy). Wskazanie położenia z 18.09.2018 r. – źródło: www.marinetraffic.com

Koordynatorem projektu STOCZNIA jest inż. Aleksander Diakowski, absolwent Wydziału Budowy Maszyn i Okrętów Politechniki Szczecińskiej oraz Technikum Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu. A. Diakowski z opolskim przemysłem stoczniowym związany jest od 1973 roku. Model barki opracowali Adam Chajduga oraz Maciej Borkowski z biura projektowego DAMEN SHIPYARDS Koźle Spółka. z o.o. Rysunki z wirtualnego świata, za pośrednictwem plotera, do świata tektury przeniósł Mariusz Janiak z biura projektowego fabryki SERWACH S.J. Współpracę podmiotów oraz zespołu, w ramach projektu, koordynował Sebastian Sahajdak, konsultant ds. PR Stowarzyszenia TERAZ ODRA.

Zapraszamy na stoisko Stowarzyszenia TERAZ ODRA w ramach I Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu (20.09.2018 r.)



Oprac. TERAZ ODRA